Hem Forum Forum Erfarenhet av kommunikationsglapp? Svar till: Erfarenhet av kommunikationsglapp?

MEF
Gäst

(En liten triggervarning här om man är orolig för sin närstående och inte vill läsa om när det inte går bra.)

Hej! Här har dagarna tyvärr varit obeskrivligt tunga och vi har inte längre hopp om att min partner är vid liv. Vi vet att han arbetat på en av de svåraste platserna längs fronten i Ukraina och den officiella informationen vi fått är att han har status saknad men via inofficiella kontakter har vi fått veta att han med största sannolikhet omkommit i strid.
Pga fortsatta strider och att platsen just nu är ockuperad av Ryssland kan vi inte få hem kroppen och inte heller få bekräftat att han omkommit.

Det är ofattbart och obeskrivligt på så många sätt. En bottenlös sorg. Han blev ofrivilligt inkallad, som så många andra ukrainska män, men var ändå dedikerad kampen för Ukrainas frihet. Jag försöker tänka att han nu får vila långt bort från detta helveteskrig. Och jag försöker vara stark för hans skull. 💔