Hem Forum Forum Hemma med spädbarn Svar till: Hemma med spädbarn

A
Gäst

Hej 💛 Jag kände igen mig mycket i det du skriver. Min sambo var iväg i Lettland mellan januari–juni förra året (han har innan det varit iväg en gång i Mali också) och jag var också hemma med barn. Ensamheten på kvällar och nätter var det som var absolut svårast för mig, särskilt när allt är tyst och man inte har någon att dela små (och stora) tankar med.
För mig hjälpte det lite att ha “något” planerat även på kvällarna, även om det bara var en serie jag sparade till efter läggning eller att ringa samma person vissa kvällar. Ibland skrev jag ner tankar i mobilen mitt i natten, bara för att få ur mig dem, skrev även brev till min sambo. Eller ja, han fick dem inte men jag skrev flera gånger i veckan brev som att jag skrev till honom där jag var 100% öppen med känslorna jag kände där i stunden Och att tillåta sig att tycka att det är jobbigt, även om man har stöd runt sig, var viktigt för mig.
Du är inte ensam i det här, även om det känns så just då. Det du känner är helt rimligt. Skickar styrka till dig 🤍