Hem Forum Forum Någon mer med partner inom polisen? Svar till: Någon mer med partner inom polisen?

#86037
S
Gäst

Jag är i en ny relation med en ganska nybliven polis. Var väl medveten om hans yrkesval när vi började träffas och trodde att det inte skulle bli några problem. Har själv arbetat med brottsbekämpning och sett verklighetens baksida, så att säga. Men nyligen inträffade en incident som fick mig att inse hur otroligt riskfyllt hans arbete är och jag var helt oförberedd på min reaktion. Samtidigt känner jag att jag vill visa mig stark för honom och kan hantera det, men jag tror inte jag är det.

Önskar det fanns fler forum för anhöriga till poliser. När de utsätts för trauma vet jag att de har bra stöd inom myndigheten. Men jag tycker bara det är så tråkigt att det inte finns något tydligt stöd för anhöriga. Detta är inte något man kan prata om med någon som inte lever i samma situation. Min första tanke var.. kommer jag fixa detta? Oron och ångest över vad som kunde ha hänt. Hur nära det var. Jag saknar stöd och är verkligen helt lost i detta…