Hem Forum Forum Erfarenhet av kommunikationsglapp? Svar till: Erfarenhet av kommunikationsglapp?

MEF
Gäst

Tack för att du frågar! Det går upp och ner, kastas mellan hopp och förtvivlan och kanske mest förtvivlan. Det är otroligt frustrerande att vara så handlingsförlamad och inte kunna göra något. Det känns som om jag överger honom när jag inte kan göra något för att hjälpa honom. Att varje ”normal” aktivitet man gör, typ äter nått gott eller handlar nått fint i en butik, ger ett slags dåligt samvete.

Det känns också som att människovärdet vid en så blodig frontlinje som Ukraina är så lågt, och det är så smärtsamt att inse det. Och att kommunikationen till anhöriga är så underprioriterad. Det är väldigt lätt att gå till de allra värsta scenariona i sitt huvud och fastna där.
Men jag ska få professionell hjälp/samtalsstöd nästa vecka, så jag gör vad jag kan för att försöka stå ut och bära detta. Får påminna mig om att detta inte är för alltid. Men det är absolut de svåraste dagarna i mitt liv hittills.