Hem Forum Forum Någon mer med partner inom polisen? Svar till: Någon mer med partner inom polisen?

Mia
Gäst

Hej du ❤️
Jag känner så väl igen mig i det du skriver. Jag har levt med min polis i många år nu, och jag minns precis hur det kändes i början. Den där blandningen av stolthet och oro, glädje och maktlöshet. Det är verkligen en speciell livssituation att vara tillsammans med någon i det här yrket. I början kände jag mig ofta lite utanför också. Det var svårt att förstå allt han gick igenom, och ibland verkade det som om han stängde in sig i sin egen värld. Men med tiden lärde jag mig att det inte handlar om att han inte vill dela, utan att han ibland måste skydda både sig själv och mig från det han möter. Det är deras sätt att orka. Det du beskriver med vaksamheten och tröttheten är också väldigt vanligt. Det är ett tufft jobb, både mentalt och fysiskt, och det påverkar hela livet runt omkring. Men jag kan också säga att det med tiden brukar jämna ut sig. Man hittar sitt sätt att leva med det, prata om det, och framför allt förstå varandra i det.

Och du är absolut inte knäpp, du är mänsklig. Det är helt naturligt att känna oro, frustration, och till och med lite ensamhet ibland. Att älska någon som jobbar i blåljusvärlden kräver sitt, men det ger också en starkare förståelse. Mitt bästa råd är att prata om känslorna – inte nödvändigtvis om hans jobb, utan om hur det påverkar er. Och om du inte redan har gjort det, försök hitta andra anhöriga, eller forum som här, det hjälpte mig mycket att höra att jag inte var ensam i allt det där.

Skickar en varm kram ❤️