- Detta ämne är tomt.
-
FörfattareInlägg
-
-
A
GästUnder mission saknar jag ofta ”vardagsumgänge”; ni vet ta en promenad, träna, äta mat ihop med, bara hänga i soffan eller vad som helst. Typ alla jag känner har barn, vilket gör att deras dagar fylls av aktiviteter/sysslor kring barnen. Finns det andra som känner igen sig?
-
alva-22
GästJag känner verkligen igen mig! I början var det jobbigt att göra de sakerna som vi alltid brukade göra tillsammans, typ titta på en film, laga en lyxig middag osv. Så jag undvek det till en början och försökte skapa en ”ny” vardag. Har blivit så mycket bättre på att höra av mig till vänner, till och med sambons umgängeskrets när alla mina vänner var upptagna! Så jag försöker planera in att göra såna enkla saker som att gå på en lunchpromenad med en vän, ringa en familjemedlem under middagen, bjuda hem några vänner en vanlig tisdagkväll bara för att hänga. Det har skapat en ny och annan vardag för mig iallafall och jag märker inte av det där gapet av vardagsumgänget längre. Försöker också aktivt hålla mig från vardagliga mönster och ”kugghjulet” liksom för det märker jag att jag mår dåligt av, då blir jag alldeles för isolerad. Så jag gör gärna varierande nya aktiviteter varje vecka, typ som att gå på en hockeymatch eller testa ett nytt gruppass på gymmet.
-
A
GästÅh, det låter ju perfekt!
-
-
-
FörfattareInlägg